Vuoden vaellus: elämää Pohjolan erämaissa (äänikirja)

Vuosi Suomen, Ruotsin ja Norjan Lapissa, kaikki tarpeellinen rinkassa tai ahkiossa, matkaa yhteensä 2 500 kilometriä. Vuoden vaellus -kirjassaan Erno Saukko kertoo vaelluksestaan ja kohtaamisestaan Pohjolan luonnon kanssa vaellusreittien ulkopuolella, siellä missä ihmisen vaikutus on vähäisin. Pitkistä etapeista ja haastavista oloista huolimatta Vuoden vaellus on hänelle ennen kaikkea elämys, ei suoritus. Luonto ja vuodenajat tarjoavat kokemuksia, jotka eivät hevillä unohdu. Teos vie lukijansa äärimmäisiin olosuhteisiin mutta myös levon ja suvannon hetkiin. Se tarjoaa paljon hyödyllistä tietoa omaa lyhyttä tai pidempää vaellusta suunnitteleville. Erno Saukko on filosofian tohtori ja lääketieteen kandidaatti. Hän on kokenut luonnossa liikkuja ja harrastaa pitkiä yksinvaelluksia.

Kirjapaja 1. painos

Akaa, Hämeenkyrö-Tavastkyro, Ikaalinen-Ikalis, Juupajoki, Kangasala, Kihniö, Lempäälä, Mänttä-Vilppula, Nokia, Orivesi, Parkano, Pirkkala-Birkala, Punkalaidun, Pälkäne, Ruovesi, Sastamala, Tampere-Tammerfors, Urjala, Valkeakoski, Vesilahti, Virrat-Virdois, Ylöjärvi
Piki-kirjastot.

Eura, Eurajoki-Euraåminne, Harjavalta, Honkajoki, Huittinen, Jämijärvi, Kankaanpää, Karvia, Kokemäki-Kumo, Merikarvia-Sastmola, Nakkila, Pomarkku-Påmark, Pori-Björneborg, Rauma-Raumo, Siikainen, Säkylä, Ulvila-Ulvsby