Tinka ja tummat vuoret (äänikirja)

Lukiota käyvä Tinka huomaa olevansa erikoisessa tilanteessa. Tinkan poikaystävä Kisu on romani ja käy ammattikoulua. Jotkin koulukaverit ovat lapsellisia ja nälvivät Tinkaa aiheesta. Onneksi Tinka ei taivu vaan pitää Kisun puolia. Miten Suomessa voikin olla niin paljon rasismia ja ennakkoluuloja? Tinkaa mietityttää myös Riina, hänen entinen paras ystävänsä. Mitä lasta odottavalle Riinalle mahtaa kuulua?

Taru Mäkinen on kirjailija Taru Väyrysen (s.1944) salanimi. Hänet tunnetaan muun muassa "Vuorileijonan varjo" -nuortenkirjasarjasta, jonka hän on kirjoittanut puolisonsa Tarmo Väyrysen kanssa. Väyrynen on opiskellut kirjallisuustiedettä ja työskennellyt opettajana.

Ystäviä, koulunkäyntiä ja rakkaushuolia... Tinkan elämä on täynnä teini-iän iloja ja haasteita.

Tinka ja tummat vuoret

Jade ja kummitus