Takaisin elämään: uusin tieto masennuksesta ja siitä toipumisesta (äänikirja)

Masennus on Suomessa yleisin mielenterveyden häiriö. Noin 20 % väestöstä sairastuu siihen jossain elämänsä vaiheessa. Masennuksesta voi kuitenkin toipua, jos sen oireet tunnistetaan ja hoito aloitetaan ajoissa. Tutkimuksen ja teknologian avulla on onnistuttu löytämään uusia työvälineitä masennuksen ymmärtämiseen ja hoitoon. Tässä kirjassa lääketieteen tohtori ja psykiatrian erikoislääkäri Irina Holma esittelee kattavasti masennuksen eri muodot ja alalajit sekä nykyisin käytössä olevat uusimmat hoitomuodot. Tuoreen tutkimuksen tuloksia konkretisoivat kliinisestä hoitotyöstä ja elävästä elämästä poimitut tapauskertomukset. Kirja vastaa kansantajuisesti keskeisimpiin masennusta koskeviin kysymyksiin: Mistä masennuksen tunnistaa? Mistä masennus johtuu? Millaisia fysiologisia, psykologisia ja sosiaalisia muutoksia masennus aiheuttaa? Miten masennuksesta voi selvitä? Mitä hoitomuotoja on tarjolla? Mitä masentunut itse voi tehdä?

Minerva Kustannus 1. painos

Kaarina-S:t Karins, Kustavi-Gustavs, Laitila, Lieto-Lundo, Masku, Mynämäki, Naantali-Nådental, Nousiainen-Nousis, Paimio-Pemar, Pyhäranta, Raisio-Reso, Rusko, Salo, Sauvo-Sagu, Taivassalo-Tövsala, Turku-Åbo, Uusikaupunki-Nystad, Vehmaa
Vaski-kirjastot.

Sairastunut mieli: kuinka sen kanssa voi elää ja selviytyä