Strategia arkeen OKR-mallilla: Käytännönläheinen opas OKR-mallin käyttöönottoon (äänikirja)

OKR eli Objectives and Key Results on tavoitejohtamismalli, jolla ylätason strategia siirtyy käytännön tekemiseksi organisaation jokaisella tasolla. Se on täysin ylivoimainen työkalu, kun haluat

- nopeuttaa tavoitteiden saavuttamista ja oppimista - yhdensuuntaistaa organisaation toimintaa tarkentaa fokusta sekä luoda selkeyttä ja tehokkuutta. OKR:t on tehnyt kuuluisaksi Google, mutta mallin ovat ottaneet käyttöönsä lukuisat yritykset niin maailmalla kuin Suomessakin. Moni organisaatio on yltänyt huikeaan menestykseen toimivan tavoitejohtamisen avulla.

OKR-malli on myös petollisen yksinkertainen - helppo ymmärtää ja opettaa, toisinaan vaikea ottaa käyttöön. Siksi käyttöönottoprojekteissa ilmenee usein yllättäviä haasteita. Tämä kirja auttaa välttämään tyypilliset karikot ja ottamaan mallin onnistuneesti käyttöön.

Kirja on kirjoitettu hallituksille, toimitusjohtajille, johtoryhmille, muutosjohtajille, soihdunkantajille ja kaikille, jotka miettivät OKR-mallin käyttöä tai hakevat tukea jo olemassa olevaan muutosprosessiin.

Lukijoiden toiveiden mukaan päivitetty uusi laitos sisältää entistä tarkemman näkökulman yrityskulttuurin vaikutuksesta OKR-mallin käyttöönottoon. Sen lisäksi kirjassa käsitellään laajemmin retrojen pitämistä ja koko organisaation oppimista niiden avulla. Kirjassa on myös mukana uusia asiakastarinoita suomalaisilta organisaatioilta, kuten KELA, Kotipizza, Yle, Futurice ja Custobar. Kirja on käännetty ranskaksi ja julkaistaan myös englanniksi syksyn 2022 aikana.

Strateginen johtaminen : menestyksen timantti

Kamensky, Mika

Menestyksen timantti : strategia, johtaminen, osaaminen, vuorovaikutus

Kamensky, Mika