Simo Häyhä : tarkka-ampuja (äänikirja)

Talvisodan tarkka-ampuja Simo Häyhä on maailman kaikkien aikojen arvostetuin tarkka-ampuja. Kun Suomi joutui puolustautumaan moninkertaista vihollista vastaan, turvanamme olivat lumipukuiset miehet, joiden teot jäivät elämään. Karjalainen suojeluskunnan mestariampuja Simo Häyhä oli yksi heistä. Hän taisteli Kollaan rintamalla, legendaarisen Marokon Kauhun komppaniassa. Häyhän kylmäverinen yhden miehen sota pakkasen, pirstoutuneen metsän, tuhottujen ampumahautojen ja vihollisen rynnäköiden keskellä kantautui myös maailmalle. Yhteensä 542 ammuttua venäläissotilasta kolmen kuukauden aikana on edelleen kaikkien tilastojen kärjessä. Simo Häyhän tarinan on dramatisoinut Veli Salin, joka aikaisemmin on kirjoittanut mm. te-okset Näkymätön hiihtopartio sekä Lauri Törni -dokumenttiromaanit Vaarallinen tehtävä ja Kovamaineiset sissit.

Lind & Co AB 1. painos

Espoo-Esbo, Helsinki-Helsingfors, Kauniainen-Grankulla, Vantaa-Vanda
Helmet-kirjastot.

Forssa, Humppila, Jokioinen-Jockis, Tammela, Ypäjä