Pohjois-Koreassa vain porsaat ovat onnellisia (äänikirja)

Kai Myrbergin teos Pohjois-Koreasta on ainutlaatuinen yhdistelmä matkakertomusta ja absurdin valtion vaiheiden kuvausta. Kirja ei kerro vain matkalaisen eriskummallisista kokemuksista, vaan antaa myös tiiviin annoksen tietoa maan historiasta ja kehityksestä, sekä siitä, miten tämä outo valtio toimii. Turisti matkaa Pohjois-Koreassa tarkasti vartioituna eri kohteisiin ollen mukana eräänlaisessa roolipelissä. Myrberg näkee maatilan, jossa ei ole eläimiä, valtatiet ilman autoja ja kirjaston, jossa ei ole kirjoja. Kaikki ei ole sitä, miltä sen halutaan näyttävän. Teos etsii vastauksia siihen, miten Pohjois-Korea on kehittynyt maailman suljetuimmaksi valtioksi ja miten Kim Il Sungin aikoinaan luoma järjestelmä on selvinnyt pystyssä tähän päivään asti. Kirja kuvaa myös tavallisen kansalaisen arkea jatkuvan, kaikenkattavan kontrollin alla. Valtava määrä ihmisiä on surmattu vuosikymmenten saatossa ja moni kärsii nälästä, arkielämän terrorisoimisesta tai vankileirituomiosta ilman oikeudenkäyntiä. Yhteiskunta on kuitenkin muuttumassa, kun rahan valta kasvaa ja ulkomailta tuleva tieto muokkaa ihmisten ajatusmaailmaa. Mikä on kansan kohtalo, jos maa hajoaa omaan mahdottomuuteensa?

Minerva Kustannus 1. painos

Alajärvi, Alavus, Evijärvi, Ilmajoki, Isojoki-Storå, Isokyrö-Storkyro, Karijoki-Bötom, Kaskinen-Kaskö, Kauhajoki, Kauhava, Kuortane, Kurikka, Laihia-Laihela, Lappajärvi, Lapua-Lappo, Perho, Seinäjoki, Soini, Teuva-Östermark, Veteli-Vetil, Vimpeli, Ähtäri-Etseri
Eepos-kirjastot.

Espoo-Esbo, Helsinki-Helsingfors, Kauniainen-Grankulla, Vantaa-Vanda
Helmet-kirjastot.

Myrberg, Kai

Viimeinen paraati Pjongjangissa – Luhistuuko Pohjois-Korea?

Myrberg, Kai; Peltola, Jukka

Pohjois-Korea ei koskaan pyydä anteeksi

Visser, Jeroen; Kärkkäinen, Katja; Alanne, Jyri