'Oikea antifilatelisti!' sanoi vääpeli Ryhmy (äänikirja)

Karjala 1940-luvun alussa. Vihollisella on suorasuuntaustykkejä ja konekivääreitä lähellä kukkulaa, jonka suomalaiset sotavoimat haluaisivat vallata – pystyisihän kukkulalta hallitsemaan maastoa hyvin laajalti. Jonkun pitäisi kuitenkin ensin eliminoida vihollisen tykit kukkulan lähistöltä. Kuka mahtaisi sopia vaativaan tehtävään? Herra eversti rapsuttelee päätään ja yrittää keksiä sopivat miehet. Ryhmy ja Romppainen! Ovathan Ryhmy ja Romppainen varsin kuuluisia sotamiehiä, joilta onnistuu tehtävä jos toinenkin. Avukseen miehet saavat muuan Villehartti Jumppasen. Vaan miten isku vihollista vastaan sujuukaan?

Armas J. Pulla (1904–1981) oli suomalainen kirjailija, joka tunnetaan erityisesti sotilaskirjasarjasta "Ryhmy ja Romppainen". Hän julkaisi monipuolisesti kirjallisuutta niin aikuisille kuin lapsillekin. Kirjoittamisen lisäksi Pullalla oli mittava ura kirjakustantamoissa ja toimittajana.

"Jees, Smirno!" sanoi krenatööri Ryhmy

Pulla, Armas J.; Pajunen, Jarkko

"Jees, Romulus, ei Remulus!" sanoi vääpeli Ryhmy

Kauniin Mariannen kasvot