Helmarit: naisfutiksen kivinen tie nurmelle (äänikirja)

Suomen naisten jalkapallomaajoukkue Helmareiden tarina - selostajalegenda Tapio Suomisen lukemana! Naisten jalkapallon EM-kisat pelataan heinäkuussa 2022 lajin syntysijoilla Englannissa. Turnauksesta on povattu kaikkien aikojen kovatasoisinta naisjalkapalloturnausta. Helmarit on kisoissa mukana - paikka varmistui loppuhetkien sensaatiomaisilla maaleilla. Millainen joukkue Helmarit on, ja mihin sen menestys perustuu? Kirjassa ääneen pääsevät Helmareiden pelaajat, valmentajat ja lajiasiantuntijat. Helmareiden tarinan lisäksi kirja johdattaa halki naisjalkapallon kuoppaisen historian. Nykyään naiset pelaavat yhä korkeammalla tasolla ammattilaisina, naisfutis on alkanut saada medianäkyvyyttä varsinkin arvokisojen aikaan ja siirtosummat ovat nousussa. Silti jalkapalloilevat naiset joutuvat edelleen taistelemaan pääsystä vihreämmille nurmille. Kirja on syntynyt jalkapalloilija Outi Paalasen tekstien ympärille. Nykyaikaosuuksia tuoreine haastatteluineen on toteuttanut urheilutoimittaja Toni Degerlund, ja kirjan on toimittanut kirjailija Lasse Lindqvist.

Espoo-Esbo, Helsinki-Helsingfors, Kauniainen-Grankulla, Vantaa-Vanda
Helmet-kirjastot.