Filosofi som terapi – verktyg för levnadskonst (äänikirja)

Vad gör du när livet skaver? När jobbiga känslor tar överhanden? Eller när du undrar vad som är meningen med allt? Filosofi som terapi ger dig en lång rad praktiska verktyg för att bättre kunna ta dig an livets med- och motgångar. Boken är ett smörgåsbord av olika förhållningssätt, tankar och övningar. De bygger på en unik kombination av tidlösa filosofiska livsstrategier och moderna kognitiva beteendeterapier.

Josephine Selander är idéhistoriker men har också grundat Nordiska Yogainstitutet där hon utbildar yogalärare. Hon har tidigare skrivit flera böcker, bl.a. Dynamisk Yoga, Yoga för dig och Yoga & ACT samt hållit i över 60 yoga-program på TV4. Gustav Jonsson är legitimerad psykolog med inriktning mot KBT.