Elämä kylmän sodan varjossa (äänikirja)

"Elämä kylmän sodan varjossa" valottaa kylmän sodan uhkaa siviilien näkökulmasta. Kylmä sota erosi perinteisestä sodankäynnistä merkittävästi, sillä sen keinot olivat vähemmän suoria, ja yhteenotot tapahtuivat ripotellen eri puolilla maapalloa. Tästä johtuen kylmä sota oli myös aivan eri tavalla läsnä tavallisten ihmisten arjessa. Pelko ydintuhosta oli psyykkisesti raskas kantaa, ja asevelvolliset saattoivat joutua lähetetyksi taisteluihin toiselle puolelle maapalloa. Ideologioiden välinen taisto saattoi myös tavallisia ihmisiä vakoilun kohteeksi. Esimerkiksi mielenosoitusten osallistujien tai työnhakijoiden aatetaustaa saatettiin tutkia. Sodan uhka oli kattavasti läsnä myös populaarikulttuurissa.

Saga Egmont 1. painos

Forssa, Humppila, Jokioinen-Jockis, Tammela, Ypäjä