Döden är livets största överraskning (äänikirja)

Livet är en fantastisk läroanstalt... Livet är som en förskola för vissa av oss, en grundskola för andra, ett universitet för åter andra. Det är i den fysiska världen i en fysisk kropp som vi på grund av lidandeserfarenheter och kampen för överlevnaden tvingas lära oss empati, tolerans, tålamod, omsorg om oss själva och varandra, förståelse för vårt eget och för andras sätt att leva och tänka och nästa kärlek. Det är bara i den fysiska världen som ”det gör ont att tänka fel”. Det är bara här vi tvingas lära oss att tänka rätt. Men det kan inte ske under bara ett enda jordeliv.

Boken tar sin utgångspunkt i att vi måste acceptera reinkarnationen, att vi måste förstå att våra “jag” är eviga och lever vidare trots den fysiska kroppens död och förintelse. Här presenteras forskning om bland annat nära-döden-upplevelser när ”jaget” frigörs från kroppen och kan se sin egen kropp ligga livlös, utomkroppsliga upplevelser, dödsbäddsvisioner, instrumentell transkommunikation (när forskare med hjälp av olika tekniker kommunicerar med de ”döda”), forskning om mediala personer som menar sig ha kontakt med de ”döda”, med mera.

Pia Hellertz är fil.dr., social- och beteendevetare, pensionerad universitetslektor, socionom, psykoterapeut, mental tränare och författare. Hon har undervisat på Örebro universitet i cirka 25 år. Sen drygt 40 år tillbaka har hon valt den danske vishetsläraren Martinus’ världsbild som sin teoretiska analys- och förståelsemodell. Under lika lång tid har hon intresserat sig för den forskning som försökt undersöka de paranormala fenomen som menar sig vara bevis på överlevnaden efter döden. Det är detta hon berättar om i denna bok.

Döden är Livets största överraskning

Hellertz, Pia

Spår från andra sidan : En berättelse om livet efter döden

Heaphy Durham, Janis