Bokcirkel i lättläst : att skapa läsmod hos läsare med funktionsvarianter (äänikirja)

Att läsa och prata om skönlitteratur får oss att växa som människor. Att få läsupplevelser på sin kunskapsmässiga och intellektuella nivå är någonting alla har rätt till – och det kan göras med en lättläst bokcirkel.

I Bokcirkel i lättläst delar kulturpedagog Jenny Friman och bokcirkeldeltagarna från Kulturcentrum Skåne med sig av sina mångåriga erfarenheter, inspirerande tips och konkreta råd. Sedan 2013 har de tillsammans med Stadsbiblioteket i Lund drivit en bokcirkel i lättläst på ett framgångsrikt och kreativt sätt.

Boken vänder sig till dig som arbetar läsfrämjande på bibliotek eller skola, inom ett studieförbund, på ett gruppboende eller inom en daglig verksamhet. Kanske vill du hitta nya kreativa sätt att jobba tillsammans med din befintliga bokcirkel. Eller så vill du starta en ny. Lycka till – du har ett läsäventyr utöver det vanliga framför dig.

Inte ens döden

Melin, Mårten