Hyppää pääsisältöön
Kaikki kirjastot

Beteendedesign : psykologin som förändrar tankar, känslor och handlingar (äänikirja)

Beteendeekonomi, eller nudging, är ett område som blir allt större inom psykologi, ledarskap och företagande. Oavsett om målet är att få människor att godkänna organdonation, öka ditt företags närvaro på sociala medier eller att få kunder att välja grön el handlar nudging om att göra det så enkelt som möjligt för människor att röra sig i den riktning man vill att de ska. Vilka faktorer är det som driver, eller hindrar, ett beteende? Varför agerar vi människor så ofta irrationellt när vi ska fatta beslut om pengar? Och inte minst: hur kan du som läsare omsätta det här rent praktiskt?


Beteendedesign varvar insikter i psykologisk forskning från de tre fälten beteendeekonomi, inlärningspsykologi och kognitionspsykologi, med exempel på bra och dålig design. I boken lär du dig känna igen och använda dig av vanliga tankefel som påverkar oss när vi fattar beslut och du lär dig också vad det innebär att designa beteenden. Med utgångspunkt i förändringsprocessen visar författarna hur teorierna kan användas för att utforma bättre produkter, tjänster och upplevelser.

Saatavana seuraavilla kirjasto­korteilla

Valitettavasti tätä ei ole saatavana

Sinua saattaa kiinnostaa myös nämä

Beteendedesign : psykologin som förändrar tankar, känslor och handlingar

Laninge, Niklas; Janson, Arvid

Digitala beteenden : En verktygslåda för kundfokuserad design

Laninge, Niklas; Janson, Arvid

Apple från insidan: Hur världens största, mest beundrade och hemligaste företag egentligen fungerar

Lashinsky, Adam

Sömnlös i Seattle - Innanför väggarna på ett av världens mäktigaste företag - Ett reportage om Bill Gates Microsoft

Swartz, Oscar

Leda bra eller leda bäst – 8 steg som hjälper dig att hitta nyckeln till både ditt och dina medarbetares hjärta

Ekmark, Peppe