Amerikkalainen mafia, kieltolaki ja jengisota (äänikirja)

1800-luvun puolivälissä Sisilia oli rutiköyhä maa, jossa laittomuudet rehottivat. Maantierosvoilu ja murhat olivat jokapäiväisiä. Anarkian keskelle syntyi entisten tilanhoitajien ja maatyöläisten perustamia salaseuroja, joista muodostui vähitellen Sisilian pelätty Mafia, Cosa Nostra. Joitain vuosia myöhemmin tuhannet italialaiset muuttivat USA:han - ja heidän mukanaan muutti myös sisilialainen mafia. 1920-luvulla Yhdysvalloissa vallitsi kieltolaki, joka johti murhien, rikosten ja korruption rajuun nousuun. Gangsteripomo Al Capone ansaitsi uskomattomia summia sammuttamalla chicagolaisten janon alkoholiin, naisiin ja uhkapeleihin. Al Caponen rikosrekisteri oli verinen, ja se ajoi hänet lopulta vankilaan lukkojen taakse. "Amerikkalainen mafia, kieltolaki ja jengisota" on henkeäsalpaava artikkeli mafiasta ja sen kiistanalaisimmista henkilöistä.

Saga Egmont 1. painos

Amerikkalainen mafia, kieltolaki ja jengisota

The Vatican Connection : The True Story of a Billion-Dollar Conspiracy Between the Catholic Church and the Mafia

Hammer, Richard