15 typer av kvinnor - och vad de säger till psykologen (äänikirja)

Vad har en backspegel i väntrummet till mottagningen att göra med en pudel kastad i en snödriva?
I den här boken ges inblick i kvinnors innersta funderingar och vilka problem de söker professionell hjälp för.
Utifrån sina erfarenheter som psykologer presenterar författarna 15 typer av kvinnor, som vid första anblick kan verka väsensskilda men som bär på liknande funderingar. Läsaren får här möjlighet att möta, skratta åt och känna med karriärkvinnan, plastmorsan, reptilhjärnan och många fler. Detta är skildringar ur verkliga livet – om verkliga kvinnor med verkliga problem och deras verkliga försök till lösningar.

Mattias Lundberg och Anders Wahlberg är båda legitimerade psykologer med lång erfarenhet inom områdena kognitiv psykoterapi respektive arbetslivspsykologi. Mattias Lundberg har även medverkat som expert i SVT:s Gokväll och som radiopsykolog i radio Västerbotten. Anders Wahlberg arbetar främst som chefscoach samt med frågor som rör arbetsmiljö och stress.

17 typer av män - och vad de säger till psykologen

16 typer av chefer - och vad de säger till psykologen