Markus Majaluoma toi sirkuksen kirjastoon

Kirjasto vilahtelee silloin tällöin tapahtumapaikkana kirjoissa ja elokuvissa. Sipoolainen kirjailija Markus Majaluoma marssitti uudessa lastenkirjassaan kokonaisen sirkuksen kirjastoon. Esimakua ”Sirkus saapuu kirjastoon” -teoksen tunnelmiin päästiin maistelemaan Sipoon pääkirjastossa Sipoon kunnankirjaston 150-vuotisjuhlilla avatussa juhlanäyttelyssä. Joukko Markus Majaluoman ja Sipoon kunnankirjaston ystäviä ja ihailijoita pääsi kuulemaan näyttelyn avajaisissa kuinka sirkus parkkeeraa kirjaston viereen ja kuinka sirkuksen väki käy yksi kerrallaan asioimassa kirjastossa. Yksi lainaa kirjoja, toinen tulee pitämään sadetta, kolmas etsii ystävää. Ihan niin kuin oikeassakin elämässä! Kirjaston työntekijät tosin joutuvat uudenlaisten haasteiden eteen, kun asiakkaana on niin käärme, norsu kuin klovnikin.

Lisätietoa:
Tietoa teoksesta Avaimen sivuilla
Markus Majaluoma Wikipediassa
Sipoon kunnankirjaston kotisivut

Löydät tämän videon myös Kirjastokaistan YouTube-sivulta:
YouTube-video

Toimittaja: Riitta Taarasti