Mikko-Pekka Heikkinen Prosak-proosaklubilla

Mikko-Pekka Heikkinen esiintyi marraskuun 2014 Nuoren Voiman Liiton Prosak-proosaklubilla Kansallisteatterin Lavaklubilla Helsingissä. Videossa Marko Gustafsson haastattelee Heikkistä, joka lukee myös otteita uusimmasta teoksestaan, kaamosajan Muonioon sijoittuvasta romanttisesta tragikomediasta ”Jääräpää”.
Mikko-Pekka Heikkinen on Helsinkiin sopeutunut kainuulainen kirjailija ja toimittaja. Heikkinen on työskennellyt toimittajana Helsingin Sanomissa vuodesta 1998 lähtien. Hänen esikoisteoksensa novellikokoelma ”Nuorgamin Alkon tuho – ja muutama erätarina” ilmestyi vuonna 2010 ja romaani ”Terveiset Kutturasta” vuonna 2012. Heikkisen teoksissa liikutaan Suomen syrjäseuduilla, ja luonto on keskeisesti läsnä.
Kirjastokaistan tuottamat proosaklubivideot ovat katsottavissa myös Yle Areenassa.

Prosak-klubeja järjestettiin vuosina 2008-2017. Aluksi proosaklubit pidettiin ravintola Dubrovnikissa, josta ne siirtyivät syksyllä 2012 Kansallisteatterin Lavaklubille. Kirjastokaista tuli mukaan kuvaamaan klubit tammikuussa 2010 ja oli mukana vuoden 2016 loppuun saakka.

Lisätietoa:
Kaikki Prosak-proosaklubivideot