Verraton Virolainen: Johannes Virolainen 1914-2000

Rennon maajussi-imagon takaa paljastuu raudanluja parlamentaarikko.

Johannes Virolainen (1914-2000) astui politiikkaan talvi- ja jatkosodan jälkeen, jolloin alkoi työ karjalaistenasuttamiseksi Suomeen ja taistelu maan säilyttämiseksi itsenäisenä. Hän nousi kylmän sodan ajan vakioministeriksi, vaikutti keskeisesti politiikan suuntaan ja hyvinvointiyhteiskunnan rakentamiseen.

Maajussi-imagon taakse kätkeytyi kansainvälisen tason parlamentaarikko, joka haki poliittisen voimansa kansasta ja aatteesta eikä lannistunut vastusten edessä - ei Kekkosen eikä Tehtaankadun. Kirja valottaa Virolaisen elämänkaarta mutta myös hänen kansainvälistä rooliaan kylmän sodan maailmassa siltä osin, mistä Virolainen itse vaikeni.

Tämä sähkökirja toimii ePub-formaattia tukevilla lukuohjelmilla.

Otava 1. utgåva

Ej tillgänglig.

Verraton Virolainen : Johannes Virolainen 1914-2000

Katajisto, Kati