Tapaus Hodorkovski : toisinajattelijana Putinin Venäjällä

Jukos-öljy-yhtiön pääomistajan ja johtajan Mihail Hodorkovskin pidätys lokakuussa 2003 oli keskeinen käännekohta nyky-Venäjän historiassa. Maan rikkaimmasta ja vaikutusvaltaisimmasta oligarkista tuli Putinin vanki. Hodorkovskia syytettiin veronkierrosta ja talousrikoksista, mutta Venäjä-kriitikoiden mielestä Hodorkovski joutui vankeuteen, koska oli taloudesta ja politiikasta eri mieltä Putinin kanssa. Hodorkovski tuki avoimesti oppositiopolitiikkaa ja halusi presidentiksi. Tässä kirjassa Richard Sakwa tutkii Jukosin nousua ja tuhoa sekä Putinin valtion suhdetta suuryrityksiin. Samalla se taustoittaa laajemminkin Putinin valtapolitiikkaa. Teos tarjoaa todellisen näköalapaikan kaikille, jotka haluavat ymmärtää, mitä Putin pohjimmaltaan tavoittelee ja mihin hän valtakuntansa haluaa viedä.

Minerva Kustannus 1. utgåva
FIN EISBN: 9789523120877

Kaarina-S:t Karins, Kustavi-Gustavs, Laitila, Lieto-Lundo, Masku, Mynämäki, Naantali-Nådental, Nousiainen-Nousis, Paimio-Pemar, Pyhäranta, Raisio-Reso, Rusko, Salo, Sauvo-Sagu, Taivassalo-Tövsala, Turku-Åbo, Uusikaupunki-Nystad, Vehmaa
Vaski-kirjastot.