Syntymän ja kuoleman kirja: Riittejä ja uskomuksia maailmalta

Syntymään ja kuolemaan liittyy kaikissa kulttuureissa mystiikkaa ja uskomuksia. Elämän porteista kulkevia saatellaan eri puolilla maailmaa monenlaisin menoin ja siirtymäriitein, jotka ulkopuoliselle usein näyttäytyvät varsin outoina ja eksoottisina.

Eija Pulkkinen on asunut Afrikassa, Aasiassa ja Etelä-Amerikassa ja merkinnyt muistiin erilaisia syntymään ja kuolemaan liittyviä riittejä ja juhlamenoja sekä haastatellut kohtaamiaan ihmisiä paikallisista tavoista ja uskomuksista. Tuloksena on kiehtova kirja siitä, miten elämän ääripäät kohdataan eri puolilla maailmaa. Teos kuvaa mukaansatempaavasti syntymän ja kuoleman rituaaleja ja magiaa mm. Filippiinien Ifugao-heimon parissa, Myanmarissa, Bhutanissa, Guatemalassa ja Meksikon Tarahumara-intiaanien keskuudessa.

Minerva Kustannus 1. utgåva

Ej tillgänglig.

Latinalainen Amerikka : ihmiset, kulttuuri, yhteiskunta

Vuola, Elina