Sanaiset kansiot : Suomen kielen vaietut vaiheet

Suomen kieli ja sen historia ovat täynnä yllättäviä ja outojakin yksityiskohtia. Niitä vasten myös tutut käsitykset kielestä saavat uudenlaisia sävyjä. Sanaiset kansiot jäljittää suomen kielen salaisia piirteitä ja tuo ne päivänvaloon. Oliko Mikael Agricola sittenkään vilpittömästi suomen kirjakielen kehittämisen asialla? Millaisista yksityiskohdista entisajan kielimiehet kiistelivät, ja miksi kielilautakunta sai vihapostia vuonna 2014? Miten suomi vaikuttaa somalin kielen kehitykseen? Entä x-kirjain – onko sillä mitään sijaa suomen oikeinkirjoituksessa? Kielen ympärille on rakentunut sankaritarinoita ja romanttisia käsityksiä, ja moni suomalainen suhtautuukin siihen hyvin intohimoisesti. Tämä kirja on kaikille heille, kielestä ja sen kummallisuuksista kiinnostuneille.

Ej tillgänglig.

Sanaiset kansiot: Suomen kielen vaietut vaiheet

Eloranta, Ville; Leino, Jaakko; Häkli, Simo

Sanaiset kansiot: Suomen kielen vaietut vaiheet