Saako työssä viihtyä? : tositarinoita työelämästä

Kuvitteellinen opintopiiri saa tehtäväkseen pohtia omaa suhdettaan työelämään. Jokaiselle annetaan luettavaksi Juha Siltalan kirja Työelämän huonontumisen lyhyt historia. Opintopiiriläiset tarkastelevat mm. työmotivaatiota, asenteita, organisaatiokulttuuria ja johtamista. Mukaansatempaava kirja kuvaa opintopiirin työskentelyä ja jäsenten omia kokemuksia työelämästä. Tositarinat avautuvat elämänmakuisina tilanteina ja episodeina. Kirja etenee kuin romaani, jonka käänteisiin lukija voi helposti samaistua. Se perustuu kuitenkin aineistoon, jota on kerätty ”kestävään tuottavuuteen liittyvät tarinat” -tutkimukseen. Kaikki kirjassa esitetyt organisaatiotarinat ja kokemukset ovat todellisia. Sen sijaan kirjassa esitetyt hahmot ja tarinan juoni ovat mielikuvituksen tuotetta. Kirja tarjoaa mielenkiintoisen lukuelämyksen sekä hyviä välineitä työelämän kehittämiseen.

Halsua, Kannus, Kaustinen-Kaustby, Kokkola-Karleby, Lestijärvi, Toholampi
Anders-kirjastot.

Espoo-Esbo, Helsinki-Helsingfors, Kauniainen-Grankulla, Vantaa-Vanda
Helmet-kirjastot.