Riistalaukauksia haulikolla, kiväärillä ja jousella

Riistalaukauksia haulikolla, kiväärillä ja jousella Riistalaukaus on metsästystilanteen huipentuma. Onnistunut laukaus var¬mistaa että riistaeläin lopetetaan korkeita eettisiä vaatimuksia noudattaen. Viime aikoina on yhä enemmän kiinnitetty huomiota tarkan riistalauka¬uksen merkitykseen. Uusi suomalainen hirvieläinten ja karhun ampuma¬koe korostaa oikeaan paikkaan osuneen tarkan riistalaukauksen tärkeyttä. Liikkuvaan maalin osumista ei enää vaadita. Samalla on myös alettu koros¬taa parempaa eläinten anatomian tuntemista. Tähän kirjaan on koottu tietoa riistalaukauksista erilaisilla aseilla, hau¬likolla, kiväärillä ja jousella. Onnistuneeseen riistalaukaukseen voi val¬mistautua monella tavalla. Tärkeää on oppia tuntemaan se ase jota aikoo käyttää ja harjoitella eläintauluihin niin että osaa suunnata tositilanteessa laukauksen oikeaan kohtaan. Lukemalla toisten kokemuksia voi myös val¬mistautua tuleviin riistatilanteisiin. Tässä kirjassa on myös tarinoita ulkomaille suutautuneilta eräretkiltä ja yleistietoa niin pohjoisen riistamailta kuin Afrikan savanniltakin.

Arma Fennica Oy 1. utgåva

Ej tillgänglig.

Sata uistinta -Sata tarinaa

Hyytinen, Timo; Hyytinen, Harri