Palasina ja kokonaisena

Näemme uusin silmin, kuulemme uusin korvin. Se on taiteen voima.

KATJA KIURU tuli tutuksi koko kansalle 90-luvulla Ruusun aika -tv-sarjasta. Turkan teatterikoulutuksen koulima nuori näyttelijä lähti tähteyden kynnyksellä ahdistavaksi käyneestä kotimaasta oppiin maailmalle. Tie vei niin Kuubaan naamioteatterin pariin ja Lontooseen opiskelemaan näyttelijäntyötä kuin lopulta syvälle itseen, omien pelkojen ja toiveiden äärelle.

Palasina ja kokonaisena on kirja omistautumisesta, tahdosta ja näyttelijäntyöstä. Se kertoo rakkaudesta teatteriin, takaiskuista, kasvusta ja loppumattomasta opinjanosta. Se kertoo myös siitä, miten elämä voi viedä harrastajasta ammattilaiseksi ja takaisin.

Katja Kiuru on helsinkiläinen näyttelijä. Hän on esiintynyt kotimaisissa televisiosarjoissa, elokuvissa ja näytelmissä. Kiuru on toteuttanut myös toisen työuran psykoterapeuttina.

Kirjapaja 1. utgåva

Ej tillgänglig.