Organisaatioelämää: Kulttuurin voima ja vaikutus

Mistä organisaatiokulttuurissa on käytännössä kyse? Miksi muuttuminen on vaikeaa, vaikka päämäärät nähtäisiin hyviksi ja niihin olisi periaatteiden tasolla sitouduttu? Kulttuuri on sosiaalinen voima: se yhdistää ihmiset ja erottaa organisaatiot toisistaan. Ymmärrä, vahvista ja uudista kulttuuria yhdessä tiimin kanssa, niin teet tuloksia. Samalla saat paremman ilmapiirin. Kulttuuri on organisaatioelämän ydin. Siksi siihen tulisi kiinnittää enemmän huomiota esimiestyössä, muutosten johtamisessa ja kehittämistoimenpiteiden suunnittelussa. Organisaatiokulttuuri vaikuttaa identiteettiimme ja tuloksiin, hyödyntää ryhmän voimaa ja saa uudistumaan esimerkkien ja samastumisen kautta. Lukija saa kirjasta käytännön keinoja, joilla voi vakiinnuttaa hyviä käytäntöjä tai muuttaa toimimattomia tapoja. Kirjan avulla myös oivaltaa oman roolinsa yhteisössä ja löytää keinoja vaikuttaa siihen myönteisellä tavalla.

Sari Kuusela on johdon ja organisaation kehittäjä, jonka erityisen kiinnostuksen kohteena on se, miten ihmiset ja organisaatiot toimivat ja muuttuvat ja miten johtamisella vaikutetaan sekä liiketoiminnan tuloksiin että ihmisten kokemaan arvostukseen. Koulutukseltaan hän on yhteiskuntatieteiden tohtori (sosiaalipsykologia), ja tällä hetkellä hän toimii LähiTapiolan henkilöstöjohtajana. Kuuselalla on pitkä kokemus johto-, esimies- ja asiantuntijatehtävistä sekä LähiTapiolassa, OP-Pohjolassa että Nordean edeltäjissä. Väitöskirjassaan hän syventyi ihmisten johtamisen keskeiseen näkökulmaan, valtaan ja vuorovaikutukseen johtamisessa.

Alma Talent 1. utgåva

Ej tillgänglig.

Mielenmaisemia - Merkityksellisen elämän jäljillä

Kuusela, Sari