Musta rengas : rikosromaani / Simo Pajunen

Olympiatuli matkustaa Kreikasta Hämeenlinnaan. Sodasta toipuva maa kansalaisineen ja pieni sisämaan kaupunki panevat parastaan.

Maailmanluokan tapahtuma houkuttelee paikalle myös henkilöitä, joille ase on muuta kuin viisiottelun kisaväline. Tapahtuu julma murha, joka pyritään kansainvälisen skandaalin pelossa peittämään.

Simo Pajusen retrohenkinen dekkari vie lukijan niihin päiviin, kun kansakuntien kirjo riensi Suomeen kilvoittelemaan. Coca-Cola, jazz ja olympia-aate mullistivat pikkukaupungin ja piskuisen Ahveniston. Murha painoi tumman jäljen kaupungin historiaan.

FIN EISBN: 9789522024299

Akaa, Hämeenkyrö-Tavastkyro, Ikaalinen-Ikalis, Juupajoki, Kangasala, Kihniö, Lempäälä, Mänttä-Vilppula, Nokia, Orivesi, Parkano, Pirkkala-Birkala, Punkalaidun, Pälkäne, Ruovesi, Sastamala, Tampere-Tammerfors, Urjala, Valkeakoski, Vesilahti, Virrat-Virdois, Ylöjärvi
Piki-kirjastot.

Hausjärvi, Hyvinkää-Hyvinge, Loppi, Nurmijärvi, Riihimäki