Gå till huvudinnehåll
Alla bibliotek

Markkinointi on tarinankerrontaa

Tarinan merkitys tuotteen mielikuvaan, valintaan ja suositushalukkuuteen. Kirjassa käsitellään tarinoita emotionaalisen markkinoinnin välineenä. Kuluttajat hakevat usein vahvistusta omille uskomuksilleen erilaisista tarinoista. Kun kuluttaja saa markkinoijan viestistä vastakaikua omille uskomuksilleen, todennäköisyys tuotteen valinnalle ja sen suositushalukkuudelle kasvaa. Silloin kuluttaja arvioi tuotteita ensisijaisesti omien ja markkinoijan kertomien tarinoiden, eikä niinkään tuoteominaisuuksien kautta. Kirja on tiivis tietopaketti jokaiselle, joka haluaa ymmärtää kuluttajakäyttäytymistä ja ostopäätökseen liittyviä tekijöitä. Kirjassa taustoitetaan lyhyesti uskomusten, todellisten motiivien, mielipidevaikuttajien ja muiden päätöksentekoon vaikuttavien tekijöiden merkitystä kuluttajien ja markkinoijan vuoropuhelussa. Hyvien tarinoiden luominen tuotteille ja palveluille on kuitenkin haasteellista. Esimerkkien avulla kirjassa pureudutaan onnistuneisiin tarinoihin, joista eri alojen markkinoijien on mahdollista poimia parhaat palat. Hyväkään tarina ei silti lennä ilman ihmisiä, jotka levittävät tarinaa. Uudet välineet, kuten sosiaalinen media ovatkin osoittautuneet käteviksi kanaviksi levittää tarinoita. Kirjassa tarkastellaan erilaisten asiakasryhmien käyttäytymistä heidän kohdatessaan uusia tuotteita. Ryhmien tunnistaminen ohjaa myös markkinoijaa priorisoimaan kohderyhmien lähestymistä.

Klaava Media 1. utgåva
FIN EISBN: 9789525901252

Fås med följande bibliotekskort


Imatra, Lappeenranta-Villmanstrand, Lemi, Parikkala, Rautjärvi, Ruokolahti, Savitaipale, Taipalsaari
Heili-kirjastot.

Espoo-Esbo, Helsinki-Helsingfors, Kauniainen-Grankulla, Vantaa-Vanda
Helmet-kirjastot.

Du kan också vara intresserad av dessa...

Social Selling - Henkilöbrändi, verkostot ja sosiaalinen media B2B-myynnissä

Pääkkönen, Laura

Markkinointi on tarinankerrontaa

Leppänen, Erkki

Facebook-markkinointi : käytännön opas

Olin, Kristian

The new rules of marketing & PR : how to use social media, online video, mobile applications, blogs, news releases, and viral marketing to reach buyers directly

Scott, David Meerman

Kuluttajat vaativat plaseboa

Leppänen. Erkki