Luomakunnan kruunu: Lajina lajien joukossa

Ihmislaji edustaa maapallomme miljardi lajia sisältävässä elämän sukupuussa ainoastaan pientä oksan versoa. Siitä huolimatta me ihmiset pidämme itseämme poikkeuksellisena lajina. Mutta mikä oikeastaan erottaa meidät muista eläinlajeista? Adam Rutherford vie meidät mielenkiintoiselle matkalle maailman ympäri tutkimaan eri elämänmuotoja. Tarkoituksena on selvittää, miten erityisiä ihmisten kyvyt loppujen lopuksi ovat. Esimerkiksi kommunikointi, työkalujen valmistaminen, tulen käyttö ja seksin harrastaminen ilman lisääntymistarkoitusta ovat ominaisuuksia, joita aiemmin pidettiin ainoastaan ihmisille tyypillisinä. Rutherford osoittaa kiehtovin esimerkein oletukset vääriksi.

Uusinta tutkimustietoa sisältävä Luomakunnan kruunu osoittaa, että mekin olemme loppujen lopuksi vain eläimiä, mutta auttaa samalla ymmärtämään, kuinka omanlaisia me niiden joukossa olemme.

Ej tillgänglig.

Lyhyt historia meistä kaikista: Ihmiskunnan tarina geenien kertomana

Rutherford, Adam; Ketola, Veli-Pekka

Tapaus Kaj Linna : syyttömänä tuomitun tarina

Lisinski, Stefan; Lisinski, Stefan; Nissinen, Jari; Nissinen, Jari; Ketola, Veli-Pekka; Ketola, Veli-Pekka

Immanuel Nobel ja hänen poikansa tsaarien Venäjällä

Jangfelt, Bengt; Ketola, Veli-Pekka

Dinosaurukset

Norman, David; Ketola, Veli-Pekka

Hyvä yö: Mitä uni on ja miten sitä saa?

Hedensjö, Björn; Ketola, Veli-Pekka