Elizabeth ja Philip – Kuninkaallisen avioliiton tarina

Ingrid Seward kertoo uudessa kirjassaan kuningatar Elisabet II:n ja prinssi Philipin 70-vuotisen avioliiton koko tarinan. Arvostettu elämäkerturi Seward on kirjoittanut useita teoksia Britannian kuningashuoneen jäsenistä ja tavannut kuningattaren ja tämän puolison lukuisia kertoja. Hänellä on tieto ja taito viedä lukija suljettujen ovien ja huolellisesti varjellun julkisuuskuvan taakse. Nuoren Elizabethin rakastuminen komeaan laivastoupseeriin ei alun pitäenkään ollut ongelmatonta. Avioliittoa vastusti niin kuninkaallinen perhe kuin Britannian hallituskin. Britannian kansalle romanssi ja häät toivat kuitenkin tervetullutta sadun hohdetta keskelle sodanjälkeistälamakautta. Vuosien varrella on puhuttu avio-ongelmista, uskottomuudesta ja lasten kasvatukseen liittyvistä erimielisyyksistä sekä haasteista, joita prinssi Philip on kohdannut joutuessaan sopeutumaan vaikeaan rooliinsa hallitsijan puolisona. Kaikki perhettä kohdanneet vaikeudet – skandaalit, avioerot ja kuolemantapaukset – on täytynyt kestää julkisuuden herkeämättömässä valokeilassa. Kaikesta huolimatta liitto on kestänyt ja kuningatar Elisabet on koko hallintokautensa ajan voinut nojautua siihen vahvaan suhteeseen, joka heidän välilleen on muodostunut. Sewardin kirja valottaa ansiokkaasti tuota sidettä ja sen vaikutusta kuninkaalliseen perheeseen ja koko kansakuntaan.

Minerva Kustannus 1. utgåva

Ej tillgänglig.

Elizabeth ja Philip – Kuninkaallisen avioliiton tarina

Steward, Ingrid