Aivovoimaa - Näin vahvistat aivojasi liikunnalla (ljudbok)

Jos haluat lisätä stressinsietokykyäsi, vahvistaa terveyttäsi sekä parantaa muistiasi, luovuuttasi ja älyäsi, ala liikkua! Moderni aivotutkimus osoittaa, että säännöllinen liikunta lisää aivovoimaa enemmän kuin sudoku, ristisanat ja terveysvalmisteet yhteensä.

Aivot muuttuvat koko ajan. Uusia soluja syntyy ja yhdistyy toisiin. Fyysinen treenaaminen ei ainoastaan paranna terveyttä ja lisää energiaa, vaan se vaikuttaa muistiin, unenlaatuun, luovuuteen, stressinsietokykyyn sekä persoonallisuuteen ja älyyn. Säännöllisesti liikuntaa harrastavat ajattelevat nopeammin ja keskittyvät paremmin hälyisässä ympäristössä. Myönteisiä vaikutuksia on valtavasti, ja ne on todettu kaikenikäisillä lapsista vanhuksiin.

Aivovoimaa-kirjassa ylilääkäri ja konsultoiva psykiatri Anders Hansen selittää, mistä liikunnanja aivojen hyvinvoinnin yhteys johtuu ja millaisella liikunnalla päätä voi harjoittaa. Liikuntaa voi hyvällä syyllä kutsua mentaaliseksi harjoitteluksi.

Atena Kustannus Oy 1. utgåva

Ej tillgänglig.

Hyvä ja paha testosteroni

Huhtaniemi, Ilpo