Itsensä markkinoijat : nuorten journalistien urapolut ja yksilöllistyvä työelämänuorten journalistien urapolut ja yksilöllistyvä työelämä

    Itsensä markkinoijat : nuorten journalistien urapolut ja yksilöllistyvä työelämänuorten journalistien urapolut ja yksilöllistyvä työelämä / Pauliina Lehtonen

    Kilpailu työpaikoista lisää nuorten vastuuta omasta työllistymisestään. Yksilölliset työurat ja määräaikaisten työsuhteiden kasvu herättävät pohtimaan työntekijän urakehityksen ja ammatillisen identiteetin suhdetta. Ilmiö näkyy media-alalla, jossa oman arvon markkinoinnista ja ammatillisen pätevyyden rakentamisesta on tullut yhä keskeisempi osa alalla pärjäämistä. Kirja syventyy työelämän muutokseen ottamalla alle 35-vuotiaat journalistit esimerkiksi ammattiryhmästä, josta nousee esiin strategioita muuttuneen työelämän kohtaamisesta. Miten pätkätyökierteessä voi selvitä? Tulisiko itsestä tehdä brändi? Saako toimittaja ottaa kantaa? Onko journalistin työssä lisääntyvä henkilökohtaisuus aitoa? Vaikka kirjassa keskitytään nuorten journalistien kokemuksiin, ovat samantyyppiset työelämän muutokseen liittyvät teemat ajankohtaisia myös monissa muissa ammateissa. Kirjan voi tilata myös painettuna versiona Granum verkkokirjakaupasta.

    media-ala työllistyminen työnhaku toimittajat työura urakehitys journalismi ammatti-identiteetti työelämä muutos osaaminen markkinointi

    Tampere University Press
    FIN EISBN:9789514490767

    You may be interested in...