Zidane: 90 minuuttia, kokonainen elämä

Zidanea pidetään yhtenä kaikkien aikojen parhaista jalkapalloilijoista. Kuitenkin hänen huikeasta urastaan muistetaan parhaiten se, miten hän vuoden 2006 maailmanmestaruuskilpailujen finaalissa puski Italian Marco Materazzia rintaan ja sai punaisen kortin. Ottelu jäi Zidanen viimeiseksi.

Zidanea on kuvattu milloin pimeyden prinssiksi milloin introvertiksi Marseillen proletaarikaupunginosan pojaksi, mutta myös lämminsydämiseksi hyväntekijäksi, jolle tärkeintä elämässä on aina ollut perhe ja vasta sen jälkeen jalkapallo.

Kirja valottaa tämän ristiriitaisen persoonan eri puolia ja kertoo sekä Zidanen elämästä ennen kuuluisuutta että hänen urastaan ja tärkeimmistä peleistään.
Caioli on haastatellut kirjaa varten Zidanen lähipiiriä ja tärkeitä jalkapallovaikuttajia eri puolilta maailmaa.

Luca Caioli on tunnettu italialainen urheilutoimittaja, joka on työskennellyt mm. italialaisella Rai 3 -televisiokanavalla ja Britannian ITV:ssä sekä Euronews TV:n päätoimittajana Ranskassa. Nykyään hän toimii SKY Italia -televisiokanavan sekä Il Corriere della Sera -lehden kirjeenvaihtajana Espanjassa. Caioli on kirjoittanut useita urheilukirjoja, mm. henkilökuvat Fernando Torresista, Ronaldinhosta, Lionel Messistä, Ronaldosta sekä Zinedine Zidanesta

Messi : jalkapallon kuningas

Caioli, Luca; Renvall, Tuomas; Florio, Justine; Nieminen, Juhani; Kangas, Panu