Yrityksen perustamisopas: käytännön perustamistoimet

Yrityksen perustamisopas on tarkoitettu sinulle, joka olet päättänyt yrittäjäksi ryhtymisestä ja tarvitset tietoa yrityksen perustamisen käytännön toimista. Kirja soveltuu tietolähteeksi myös yrittäjyyttä opiskeleville ja yritysneuvontaan. Laajan asiahakemiston avulla tieto löytyy nopeasti ja vaivatta. Oppaan kaikki tiedot on päivitetty tammikuussa 2019. Suurin muutos koskee työantajavelvoitteita. Työantajan on ilmoitettava palkkatiedot palkanmaksukohtaisesti Verohallinnon tulorekisteriin jokaisen maksutapahtuman jälkeen. Vuosi-ilmoitukset poistuivat. Osakeyhtiölakiin heinäkuun alussa 2019 tullut muutos alensi osakeyhtiön perustamisen kynnystä, kun perustamiseen vaadittu vähimmäispääoma poistui. Tämä muutos on päivitetty oppaaseen heinäkuussa 2019. Samalla oppaaseen lisättiin osakeyhtiötä ja osuuskuntaa koskeva rahanpesulain velvoite ilmoittaa yrityksen edussaajat kaupparekisteriin 1.7.2019 alkaen. Uusi tavaramerkkilaki tuli voimaan toukokuun alussa 2019. Muutoksia tuli muun muassa tavaramerkin esittämistapoihin, hakemuksen vireille tuloon ja käsittelyyn. Sähköisten julkaisujen ja lehtien irtonumeroiden arvonlisävero keveni 1.7.2019.

Asikkala, Hartola, Heinola, Hollola, Kärkölä, Lahti-Lahtis, Orimattila, Padasjoki, Sysmä
Lastu-kirjastot.

Yrityksen perustamisopas : käytännön perustamistoimet

Yrityksen perustamisopas, Käytännön perustamistoimet 2017