Yrityksen kirjanpito, 3. laitos, 1. painos

Yrityksen kirjanpito on monipuolinen johdatus kirjanpidon perusteisiin. Se käsittelee kattavasti kaikki kirjanpitoprosessin vaiheet ja esittelee samalla yksityiskohtia ja erityiskysymyksiä juoksevasta kirjanpidosta sekä tilinpäätöksen suunnittelusta, laadinnasta ja sisällöstä. Teos soveltuu sekä oppikirjaksi että työelämän tarpeisiin, ja sen käytettävyyttä lisäävät erityyppiset harjoitustehtävät. Teoksessa käydään yrityksen kirjanpitoa läpi pääosin Suomen kirjanpitolainsäädännön pohjalta, mutta myös kansainvälisiä tilinpäätössäännöksiä on käsitelty lyhyesti. Pääpaino on yksittäisen yrityksen tilinpäätöksen laadinnassa. Teoksen uudistetussa laitoksessa on otettu huomioon vuoden 2016 alusta voimaan astuneet kirjanpitolain ja -asetuksen muutokset. Lisäksi kaikki tilinpäätössuunnittelun teemat on koottu yhteen lukuun ja luvun sisältöä on laajennettu aikaisemmista laitoksista.

Yrityksen kirjanpito 12. painos

Ihantola, Eeva-Mari; Leppänen, Pasi