Yhdestä puusta : maskuliinisuuksien rakentuminen populaarikulttuureissa

Yhdestä puusta -Maskuliinisuuksien rakentuminen populaarikulttuureissa Yhdestä puusta käsittelee poikien ja miesten osa- ja vastakulttuureja sekä erilaisia tapoja esiintyä miehenä. Vastakulttuurit näyttäytyvätkin olevan osa miesten valtaa ja marginaalinen asenne lähinnä miehisyyden ehostusta. Ovatko miehet yhdestä puusta? Miksi miesten on vaikea kyseenalaistaa miesten valtaa tai pohtia omaa sukupuoltaan? Tutkimuskohteita ovat muun muassa skeittaripojat ja Flashback-lehti, Pietarinkadun Oilers Go Go radio-ohjelma, Slitz, Badding, heavy, pop-musiikin ambivalentti miehisyys ja Rock Horror Picture Show. Kirja kehittää miestutkimuksen teoriaa ja tuottaa uutta tietoa nykykulttuurin maskuliinisuuksien rakentumisesta ja erityisesti nuorista miehistä. Kirja soveltuu oppikirjaksi ja lähteeksi kriittisen miestutkimuksen lisäksi sukupuolen-, kulttuurin-, median-, populäärimusiikin- ja kirjallisuudentutkimukseen. Kirjan voi tilata myös painettuna versiona Tampereen yliopiston kirjaston virtuaalikirjakaupassa.

Imatra, Lappeenranta-Villmanstrand, Lemi, Parikkala, Rautjärvi, Ruokolahti, Savitaipale, Taipalsaari
Heili-kirjastot.

Alavieska, Enontekiö-Enontekis, Haapajärvi, Haapavesi, Hailuoto-Karlö, Hyrynsalmi, Ii, Inari-Enare, Kajaani-Kajana, Kalajoki, Kemi, Kemijärvi, Keminmaa, Kempele, Kittilä, Kolari, Kuhmo, Kuusamo, Kärsämäki, Liminka-Limingo, Lumijoki, Merijärvi, Muhos, Muonio, Nivala, Oulainen, Oulu-Uleåborg, Paltamo, Pelkosenniemi, Pello, Posio, Pudasjärvi, Puolanka, Pyhäjoki, Pyhäjärvi, Pyhäntä, Raahe-Brahestad, Ranua, Reisjärvi, Ristijärvi, Rovaniemi, Salla, Savukoski, Sievi, Siikajoki, Siikalatva, Simo, Sodankylä, Sotkamo, Suomussalmi, Taivalkoski, Tervola, Tornio-Torneå, Tyrnävä, Utajärvi, Utsjoki, Vaala, Ylitornio-Övertorneå, Ylivieska
Pohjoisen eKirjasto.