Vähennä kaloreita ilman dieettiä

    Vähennä kaloreita ilman dieettiä / Pertti Mustajoki, Krista Partti

    Johtuuko lihavuus hiilidydraateista vai rasvoista? Jos haluaa laihduttaa, kannattaako syödä enemmän proteiinia? Miksi ruokailutottumusten muuttaminen on niin vaikeaa? Nämä ja monet muut kysymykset askarruttavat ylipainoisia suomalaisia.
    Lihavuus johtuu siitä, että saamme liikaa kaloreita - riippumatta siitä, millaisesta ruuasta nuo kalorit tulevat. Dieetin avulla laihduttaminen johtaa vain harvoin pysyvään lopputulokseen. Aluksi laihtuminen voi olla hyvinkin nopeaa, mutta viimeistään vuoden kuluttua dieetin jälkeen valtaosalla laihduttajista paino on noussut takaisin tai jopa korkeammalle kuin ennen laihduttamista. Tahdonvoiman ja itsekurin avulla pudotetut kilot tulevat helposti takaisin. Dieetin avulla laihduttaminen on suosittua, sillä ihmiset eivät tunne riittävän hyvin muita tapoja laihtua.
    Vähennä kaloreita ilman dieettiä -kirjan avulla on mahdollisuus pudottaa painoaan pysyvästi ilman dieettiä. Kirjan ohjeiden mukaan syödessä kalorit ja niitä vastaan taisteleminen eivät hallitse ajatuksia. Professori Pertti Mustajoki kertoo tässä havainnollisessa ja käytännönläheisessä kirjassa, mistä liiat kalorit ruokavalioomme tulevat ja kuinka niiltä voi suojautua.

    lihavuus laihdutus painonhallinta syöminen ravitsemuskäyttäytyminen ravintofysiologia ruokavaliot ravitsemus Atkinsin dieetti 5:2-dieetti vähähiilihydraattinen ruokavalio hiilihydraatit ravintoarvo ylipaino

    Kustannus Oy Duodecim 1.painos
    FIN EISBN:9789516569737