Uskonto ja politiikka Lähi-Idässä

...Uskonto ja politiikka Lähi-idässä johdattaa lukijan ymmärtämään Lähi-idän kriisin monitasoisuutta ja osoittaa, kuinka uskonnoista kumpuavat erilaiset käsitykset valtion luonteesta ja kansallisesta identiteetistä ovat tärkeä osa konfliktin lähtökohtia. Kirjoituksissa tarkastellaan mm. islamin ja juutalaisuuden poliittista ulottuvuutta, uskonnollisen ja kansallisen identiteetin ristiriitoja sionismissa ja arabinationalismissa, Iranin ja Saudi-Arabian islamilaisia valtioita, radikaaleja islamistisia liikkeitä, Egyptin muslimiveljeskuntaa ja palestiinalaisia islamistisia järjestöjä sekä juutalaisia uskonnollisia ääriliikkeitä. Näin teos tarjoaa perusteellisen katsauksen arabivaltioiden välisten suhteiden, Israelin ja arabimaiden välisen konfliktin ja Libanonin sisällissodan historiaan. Lisäksi se valottaa päivänpolttavia kysymyksiä – Afganistanin tilannetta, islamististen liikkeiden ideologiaa ja Israelin politiikkaa palestiinalaisalueilla. Kirjoittajina on johtavia suomalaisia Lähi-idän, islamin ja juutalaisuuden asiantuntijoita. Kirjaa tai sen osia ei voi tulostaa. ...

Imatra, Lappeenranta-Villmanstrand, Lemi, Parikkala, Rautjärvi, Ruokolahti, Savitaipale, Taipalsaari
Heili-kirjastot.

Espoo-Esbo, Helsinki-Helsingfors, Kauniainen-Grankulla, Vantaa-Vanda
Helmet-kirjastot.

Eura, Eurajoki-Euraåminne, Harjavalta, Honkajoki, Huittinen, Jämijärvi, Kankaanpää, Karvia, Kokemäki-Kumo, Merikarvia-Sastmola, Nakkila, Pomarkku-Påmark, Pori-Björneborg, Rauma-Raumo, Siikainen, Säkylä, Ulvila-Ulvsby
Satakirjastot.

Kaarina-S:t Karins, Kustavi-Gustavs, Laitila, Lieto-Lundo, Masku, Mynämäki, Naantali-Nådental, Nousiainen-Nousis, Paimio-Pemar, Pyhäranta, Raisio-Reso, Rusko, Salo, Sauvo-Sagu, Taivassalo-Tövsala, Turku-Åbo, Uusikaupunki-Nystad, Vehmaa
Vaski-kirjastot.

Israelin historia