Totinen Suomen historia : miten kaikki varsinaisesti tapahtui

Historia on niin kuin se kirjoitetaan. Eero Ojanen pistää Suomen kansan vaiheet järjestykseen omintakeiseen tapaansa. Tuloksena on riemukas syväporaus katajaisen kansakunnan sielunmaisemaan kaukaisesta esihistoriasta aina nykypäivään saakka. Kirja sisältää kieli poskessa kirjoitetun ja samalla asiantuntevan katsauksen maamme tärkeimpiin vaiheisiin. Esittelynsä saavat niin elinkeinoelämän, urheilun kuin kulttuurin kehityskin. Sodat, saavutukset ja tekniset innovaatiot ovat myös Ojasen armottoman analyysin kohteena. Vaan mikä olikaan kulloinkin syy ja mikä seuraus? Teos on riemastuttava keitos faktaa ja fiktiota, jota lukiessa saa sekä nauraa että tarkistaa omia historian tietojaan.

Minerva Kustannus 1. painos

Espoo-Esbo, Helsinki-Helsingfors, Kauniainen-Grankulla, Vantaa-Vanda
Helmet-kirjastot.

Hankasalmi, Joutsa, Jyväskylä, Jämsä, Kannonkoski, Karstula, Keuruu, Kinnula, Kivijärvi, Konnevesi, Kuhmoinen, Kyyjärvi, Laukaa, Luhanka, Multia, Muurame, Petäjävesi, Pihtipudas, Saarijärvi, Toivakka, Uurainen, Viitasaari, Äänekoski