Tonttu Toljanteri ja outo jouluvieras

Hauska ja jännittävä jatkokertomus, jossa on oma tarina jokaiselle joulukuun päivälle aattoon asti.
Televisiosta tuttu Tonttu Toljanteri on löytänyt tiensä jo toistamiseen kirjan sivuille. Viime vuonna ilmestyi myyntimenestykseksi muodostunut Tonttu Toljanteri ja joulupukin salainen tehtävä.

Joulunodotus saa merkillisen käänteen, kun äkäampiaisen pisto aiheuttaa Toljanterille tuhmaiän. Sen näkyvimpiä oireita ovat ei-tauti sekä kiihkeä halu toimia päinvastoin kuin määrätään.
Sellaisesta seuraa hämminkiä, sillä Joulupukin apulaisena Toljanteri tietää varsin hyvin, että joululahjat ansaitaan kauniilla käytöksellä.

Pahimmassa kiipelissä Toljanteri pestaa itselleen apulaisen kulkurista, joka ei koskaan suutu tai kieltäydy mistään. Mutta kuka tuo salaperäinen tonttu on ja miksi hän on saapunut Korvatunturille?
4-10-vuotiaille.

Annukka Kiuru on jyväskyläläinen dramaturgi, joka on kirjoittanut lapsille teatteriin ja televisioon liki kahdenkymmen vuoden ajan. Hän on Tonttu Toljanterin alkuperäinen luoja ja tv-sarjan käsikirjoittaja.

Jyväskyläläinen kuvittaja Sirkku Linnea on valmistunut graafiseksi suunnittelijaksi Lahden muotoiluinstituutista. Hän on tehnyt kuvituksia mm. lastenkirjoihin, biologian oppimateriaaleihin, Pikku Kakkosen lastenohjelmiin ja Paletin postikortteihin. Hän on myös kirjoittanut ja kuvittanut kolme omaa teosta aiheesta suomalainen horoskooppi.

Tonttu Toljanteri ja joulupukin uudet vaatteet

Tonttu Toljanteri ja joulupukin uudet vaatteet