Tagli ja Telle. Tehtävä kauppakeskuksessa

Muhku mullin mallin - outo varas piinaa kauppiaita!

Sarjan toisessa osassa liikutaan Taglin ja Tellen kotikentällä, kauppakeskus Muhkussa. Varas  ei  aavistakaan, että kohta ansa on viritetty

Muhkun yläkerrassa asuvat Tagli ja Telle eivät ole moksiskaan, vaikka heidän vanhempansa ovat taas työmatkalla. Vartija Keimo pitää lapsia sopivasti silmällä, kun he seikkailevat kauppakeskuksessa sulkemisajan jälkeen. Entinen sirkuspapukaija Seppo on muuttanut sisarusten huoneeseen asumaan ja auttaa heitä etsivätoimiston tehtävissä.

Muhkun kaupoissa on tapahtunut kummallisia katoamisia, jotka eivät muistuta tavallisia myymälävarkauksia. Miksi ruokakaupasta katoaa vain herkkunakkeja? Ja retkeilykauppias Eräjormanen on epätoivoinen, minkä takia retkipeitto ja lämminvesipullot ovat kiinnostaneet pitkäkyntisiä? Etsivätoimisto Tagli ja Telle ryhtyy tutkimaan rikoksia, vahvistuksenaan tarkkasilmäinen ja huippuälykäs Seppo.

Tagli ja Telle -sarjan ensimmäinen osa, Tehtävä sirkussaarella, on saanut suitsutusta sekä hulluttelevan hauskan tekstinsä että upean kuvituksen ansiosta. Lapset suorastaan ahmivat vauhdikkaan ja helppolukuisen tarinan.

Paula Noronen on armoitettu kirjailija, kolumnisti, koomikko ja käsikirjoittaja, huumoriin erikoistunut media-ammattilainen.

Kuvitustöiden ohessa Oili Kokkonen työskentelee käsityökoulun opettajana. Hänen kuvituksiaan on nähty muun muassa postikorteissa, seinämaalauksissa ja lastenvaatteissa. Oili on valmistunut Ikaalisten Käsi- ja taideteollisuusoppilaitoksen kuvittajalinjalta vuonna 2002 ja Lahden Muotoiluinstituutista vuonna 2008.

Tammi 1. painos
FIN EISBN: 9789513197315