Sylvi Salonen – Viimeinen diiva – Elämäkerta

Sylvi Salonen (1920–2003) on ollut yksi Suomen rakastetuimmista näyttelijättäristä, teatterineuvos ja viimeinen oikea diiva – kun sanalla tarkoitetaan suuren luokan näyttelijää, joka ottaa yleisönsä vaivatta roolissa kuin roolissa. Sylvistä riittää herkullisia anekdootteja. Hauskasti ja vetävästi kirjoitettu kirja seuraa Sylvin tarinaa porilaisesta talouskoululaisesta aina juhlituksi ja palkituksi Tampereen työväenteatterin tähdeksi. Koko kansan Sylvin hänestä teki kuitenkin televisio. Hänet muistetaan mm. Heikin ja Kaijan Lahtiskana ja Tankki täyteen -sarjan Emmi Viléninä. Runsaasti kuvitetussa kirjassa muistojaan Sylvistä kertovat hänet läheisesti tunteneet työtoverit ja ystävät Eila Roineesta Ilmari Saarelaiseen, Neil Hardwickista Kurt ja Eppu Nuotioon.

Minerva Kustannus 1. painos

Sylvi Salonen – Viimeinen diiva – Elämäkerta