Suomen mediamaisema

    Suomen mediamaisema / Kaarle Nordenstreng, Hannu Nieminen

    Joukkoviestinten käyttö on kasvanut Suomessa kansainvälisesti huimiin mittoihin: nykysuomalaisen arjessa joukkoviestimet ovat läsnä yli kahdeksan tuntia vuorokaudessa eli noin puolet valveillaoloajasta. Mediateollisuuden liikevaihto on noussut yli kolmen miljardin euron. Sen bruttokansantuoteosuus ei kuitenkaan ole jatkanut aikaisempaa kasvuaan 2000-luvulla, vaan yhteiskunta medioituu yhä enemmän muillakin elämänaloilla erityisesti internetin välityksellä.
    "Suomen mediamaisema" sisältää perustiedot suomalaisen median nykytilasta sen kaikilla lohkoilla: lehdistössä, radiossa, televisiossa, uutisvälityksessä, kirjallisuudessa, elokuvassa, kuvatallenteissa, äänitteissä, kirjastoissa sekä kielivähemmistöjen mediassa. Uusia mediamuotoja ja viestintäpolitiikkaa käsitellään omissa luvuissaan kirjan lopussa. Kirjoittajina ovat alan johtavat asiantuntijat.
    Suomen runsaskasvuinen mediamaisema piirtyy tässä teoksessa tuotannon ja jakelun rakenteiden kautta. Näiden joukkoviestinnän instituutioiden tunteminen on välttämätöntä sekä alan opiskelijoille että ammattilaisille ja se on lähtökohtana myös mediasisältöjä ja vaikutuksia koskevalle tutkimukselle.

    viestintäpolitiikka sananvapaus oikeudellinen sääntely Suomi media-ala kaupallinen radio mediatutkimus kaupallinen joukkoviestintä journalistiikka radio- ja televisiolehdet viestintäteollisuus uutiskuvat kaupallistuminen joukkoviestintä viestintäoikeus verkkotoimittajat

    Osuuskunta Vastapaino 1.painos
    FIN EISBN:9789517686556

    Kiinnostaisiko myös...