SORI - Johtaja ja julkisuus kriisissä

Nykyinen julkisuus on absurdi otus. Se käy tunteella, rakastaa populismia ja syrjii faktoja. Se hämmentää median, kansan ja yritysten välisiä valtasuhteita ja haastaa johtajat - erityisesti kriisissä.

SORI avaa julkisuuden todellisuutta, pelisääntöjä ja toimintatapoja kriisien ja isojen muutosten hetkillä. Se auttaa lukemaan kriisien ja kohujen rivinvälejä. Ja selviytymään silloin, kun kriisi iskee.

SORI vie kriisijohtamisen kuviin ja kulisseihin, myrskyn ytimeen. Siellä on johtaja, jolta vaaditaan näkemystä, selkärankaa ja viestinnän virtuositeettia. Kirja avaa vaietun näkökulman kriiseihin, kun julkisuudessa myllätyt johtajat kertovat omat tarinansa.

Kriisit haastavat aina johtajan ohella koko organisaation. SORI antaa välineitä analysoida ja kehittää sekä henkilökohtaista että organisaation viestintää.

Usein kriisin johtajuutta mittaa myös anteeksipyytämisen taito. Siksi SORI.

Anna Sorainen on viestinnän ja liikkeenjohdon strateginen neuvonantaja, hallitustyöläinen ja puhuja. Hänellä on 25 vuoden kokemus mediasta ja viestinnästä. Ura alkoi Yleisradion TV1:n toimituksista uutis-, ajankohtais- ja urheilutoimittajana, ja vuodesta 2005 lähtien hän on vetänyt omaa viestintätoimistoaan Ground Communicationsia. Matkan varrelle mahtuvat myös muun muassa McLaren Racing -pesti Kimi Räikkösen mediavastaavana, Olympiakomitean viestintäpäällikön tehtävät ja Publicis Helsinki -mainostoimiston viestintäjohtajuus.

Alma Talent 1. painos