Soita, soita sinikello : Suomen lasten kesärunot

Soita, soita sinikello vie nostalgiselle matkalle lapsuuden kesiin. Kokoelma on täynnä kesäisiä iloja ja aurinkoisia muistoja. Sukupolvesta toiseen yhteistä omaisuutta ovat mm. Soita, soita sinikello, Niityllä sirkka viulua soittaa sekä Lauloi sirkka lystiksensä. Tuoreimmissa runoissa ihmetellään, missä on kesän pesä ja makaillaan rannalla kutitus kielenkannalla. Runoilijat ovat tuttuja ja rakkaita Immi Hellénistä Hannele Huoviin ja Topeliuksesta Jukka Itkoseen. Hyväntuulisen kirjan kuvituksena on käytetty Martta Wendelinin kauniita, tunnelmantäyteisiä maalauksia.

Ilomantsi-Ilomants, Joensuu, Juuka, Kitee, Kontiolahti, Lieksa, Liperi, Nurmes, Outokumpu, Polvijärvi, Rääkkylä, Tohmajärvi, Valtimo
Vaara-kirjastot.

Soita, soita sinikello : Suomen lasten kesärunot