Sisu, tahto, itsetunto - Portaat itkupotkuraivareista aggression hallintaan

Voiko vanhempi olla hyväksyvä ja arvostava, kun lapsi kiljuu tahtoaan? Miten olla kannustava kasvattaja, kun nuori uhmaa ylimielisenä? Muuttamalla käsitystä vastuullisesta kasvatuksesta, muuttuu koko perheen ilmapiiri kannustavaksi ja myönteiseksi. Kirja tarjoaa uusia, lasta arvostavia aggressiokasvatuksen keinoja, jotka tukevat ja vahvistavat lapsen ja nuoren itsetuntoa ja elämänhallintaa. Kirja esittelee 18 aggression porrasta, joita jokainen lapsi ja nuori kulkee matkalla vahvaan aikuisuuteen. Niitä täydentävät oivaltavat interaktiiviset tehtävät. Lapset ja nuoret opettelevat tunteiden hallintaa ja suuttumus on yksi tunteista. Se on tarpeellinen tunne turvataidoissa ja itsearvostuksessa. Kannustava vanhempi tietää, että alussa lapsi ilmaisee itseään alkeellisesti. Lapsen ja nuoren itsetunto rakentuu siitä, miten ympäristö suhtautuu hänen yrityksiinsä saada oma ääni kuuluviin myös silloin, kun on sanottava: Ei, tämä ei käy. Suuttumuksen hallinta on taitolaji! Vastauksista, joita lapsi tai nuori vanhemmilta saa, kasvaa hänen itsearvostuksensa. Hän oppii oikeudenmukaisuutta ja neuvottelutaitoja sekä omien rajojen ja itsemääräämisen puolesta puhumista.

Enonkoski, Heinävesi, Hirvensalmi, Joroinen-Jorois, Juva, Mikkeli-S:t Michel, Mäntyharju, Pertunmaa, Pieksämäki, Puumala, Rantasalmi, Savonlinna-Nyslott, Varkaus
Lumme-kirjastot.

Sisu, tahto, itsetunto - Portaat itkupotkuraivareista aggression hallintaan

Cacciatore, Raisa; Erja, Korteniemi-Poikela

Rakkaus, ilo, rohkeus : seksuaalisuuden portaat

Cacciatore, Raisa; Korteniemi-Poikela, Erja

Rakkaus, ilo, rohkeus : seksuaalisuuden portaat

Cacciatore, Raisa; Korteniemi-Poikela, Erja

Positiivinen kasvatus

Trogen, Tiia

Taakkana läheisriippuvuus : kenen elämää elät?

Malinen, Ben