Ruotsinlaiva : tarina suuresta onnesta ja vielä suuremmasta epäonnesta

Kalpa on toimittaja, hyvä puoliso, isä ja seuramies, kunnes saa kirjeen menneisyydestä. Tallinnalaisella Kajalla on hänelle asiaa, ja Kalpa lähtee käymään Suomenlahden toisella puolella.

Houkutus jäädä naapurimaahan on suuri, mutta Suomessa Kalpaa odottaa Aino-vaimo ja perhettä kohdannut suru. Seka Kaja että Aino tarvitsevat Kalpaa, ja hän ryhtyy seilaamaan naisen luota toisen luo. Ennen pitkää hän huomaa seilanneensa niin syviin vesiin, että tarvitaan aikalisä.

Ehkä hän voisi mennä vaihteeksi Ruotsiin? Laivalle häntä seuraa teini-ikäinen Elle, jonka kanssa Kalpa on pulassa.

Roope Lipastin Ruotsinlaiva kertoo Kalpan valinnasta ja on samalla tunnistettava aikamatka vastaitsenäistyneeseen Viroon. Huumoria ja juonen kuohuvia aaltoja unohtamatta tässä kirjassa sukelletaan myös syvälle.

Atena Kustannus Oy 1. painos

Ruotsinlaiva