Ponku, Peetu ja rikotun repun keissi

Ponku on Peetun koulun lukukoira. Sillä on lupa kulkea taksilla kouluun. Lisäksi Ponku puhuu ihmisten kieltä. Ponkulla ja Peetulla on oma etsivätoimisto Jelppi. Myös Tinja kulkee kouluun taksilla. Eräänä aamuna Tinjan reppu on rikki. Mitä on tapahtunut? Onko joku rikkonut sen tahallaan? Tinja yrittää vähätellä asiaa, mutta Ponku ja Peetu haistavat I-SON ONG-EL-MAN. Rikotusta repusta tulee etsivätoimisto Jelpin uusi keissi. Ponku vainuaa nopeasti syylliset. Näiden HA-JU-KOO-DI-NI-MET ovat Puklu ja Juusto. Mutta keitä he ovat? Keissi alkaa ratketa, kun kukaan ei halua olla luokan nynnerö.

Alakoululaisille sopiva Ponku ja Peetu -sarja aloitti viime vuonna ja sai heti mainion vastaanoton. Tällä kertaa Ponkun ja Peetun etsivätoimisto on kinkkisen tapauksen äärellä. Lopuksi tuleekin ratkaistavaksi peräti kolme keissiä. Rento huumori, runsas kuvitus ja Ponkun napakat haukahdukset kiinnostavat myös aloittelevaa lukijaa.

Karisto 1. painos

Ponku, Peetu ja helppo nakki