Paikka kaikelle - Mistä tavaratulva syntyy ja kuinka se padotaan

Satatuhatta esinettä käytettävänä, huollettavana ja paikoilleen laitettavana. Keskimääräisen kodin tavaranpaljous tekee arjesta helposti loppumattoman esteradan.

Paikka kaikelle kertoo yltäkylläisyydestä, runsaudenpulasta ja tavaratulvasta, jotka saavat meidät haluamaan omasta elämästämme lomalle. Kirja selittää, miksi keittiön kaapit ovat täpötäynnä muovikippoja ja astiasarjoja ja miksi vain talouden nainen tietää, mistä tavarat löytyvät. Kirja kuljettaa lukijan lastenhuoneen leluvuorilta muistoesineitä pursuaviin vinttikomeroihin ja hamstraajien koteihin. Paikka kaikelle perkaa käsityksiämme tavarasta, siisteydestä, sisustamisesta, ostamalla säästämisestä ja sängyn petaamisesta sekä paljastaa, miksi siivoavasta miehestä on tehty vitsien kestoaihe.

Viisas kirja sopii jokaiselle, joka haluaa ymmärtää, miten olemme päätyneet tavaravuorten vangeiksi ja miten voi vähentää kodin järjestelyyn käytettyä aikaa. Viestinä on, että siisteydessä ja raivaamisessa ei ole kyse kunnollisuuskilpailusta eikä yhden järjestämisopin noudattamisesta. Paikka kaikelle tarjoaa myös ammattijärjestäjän vinkit tavaratulvasta pelastautumiseen.

Kulttuurihistorioitsija, ammattijärjestäjä Ilana Aalto (s. 1975) on kirjoittanut Paikka kaikelle -nimistä blogia jo useita vuosia, ja hänen Facebook-ryhmässään keskustelevat tuhannet kodin järjestämisestä kiinnostuneet ihmiset.

Atena Kustannus Oy 1. painos

Alajärvi, Alavus, Evijärvi, Ilmajoki, Isojoki-Storå, Isokyrö-Storkyro, Karijoki-Bötom, Kaskinen-Kaskö, Kauhajoki, Kauhava, Kuortane, Kurikka, Laihia-Laihela, Lappajärvi, Lapua-Lappo, Perho, Seinäjoki, Soini, Teuva-Östermark, Veteli-Vetil, Vimpeli, Ähtäri-Etseri
Eepos-kirjastot.

Espoo-Esbo, Helsinki-Helsingfors, Kauniainen-Grankulla, Vantaa-Vanda