Onnellisuuksien oivaltaja - Mitä tiede kertoo onnesta?

Ole optimistinen. Luo itsellesi tavoitteita. Pidä kiitollisuus­päiväkirjaa. Tee vapaaehtoistyötä. Ylläpidä sosiaalisia suhteita. Keskity hyviin asioihin. Harrasta.

Olet kuullut varmasti lukuisia onnellisuusohjeita. Mutta mitkä niistä oikeasti toimivat? Onko onnellisuuden tavoittelu niin tärkeää kuin meille uskotellaan? Mitä tiede kertoo onnesta?

Tässä teoksessa onnellisuusprofessori Markku Ojanen puntaroi erilaisia onnellisuustutkimuksia. Hän nostaa esille tulokset, jotka auttavat ketä tahansa kohti mielekkäämpää elämää – unohtamatta keinoja, joita ei ole pystytty todistamaan toimiviksi. Kirja auttaa lukijaa oivaltamaan, mistä kaikesta onnellisuus koostuu, mikä sitä vähentää ja mitä itse kukin voi tehdä oman onnensa eteen.

Markku Ojanen on psykologian emeritusprofessori, joka tunnetaan myös onnellisuusprofessorina. Hän on kerran jos toisenkin saanut vastata kysymykseen: ”Mitä se onnellisuus oikein on?” Kysymys ei ole helppo, mutta Ojanen on onnellinen aina saadessaan puhua onnellisuudesta.

PS-kustannus 1. painos

Onnellisuuksien oivaltaja - Mitä tiede kertoo onnesta?

Onnellisuus

Ilo, onni, hyvinvointi