Onneli, Anneli ja salaperäinen muukalainen

"Tämä tehtävä vaatii äärimmäistä varovaisuutta ja kylmää harkintaa."

Onnelin ja Annelin hurja orpokotiseikkailu nyt elokuvakirjana!

Eräänä päivänä Onnelin ja Annelin talon lähelle avataan orpokoti. Piikkilanka-aidan takaa karkaa poika nimeltä Pekki, joka kertoo tytöille, kuinka ankeaa elämä lastenkodissa on johtajatar Minna Pinnan tiukassa komennossa. Pekki muuttaa asumaan Onnelin ja Annelin rantamajaan, ja yhteistuumin he päättävät pelastaa kaikki orpokodin lapset. Onneksi avuksi rientävät vanhat ystävät: pikkuruiset Vaaksanheimot ja muut Ruusukujan asukkaat.Kirjassa on runsas valokuvaliite upeine leffaotoksineen. Marjatta Kurenniemen klassikkoteokseen Onneli, Anneli ja orpolapset (1971) perustuva elokuva saa ensi-iltansa tammikuussa 2017. Elokuvan on ohjannut Saara Cantell, ja sen pääosissa ihastuttavat Aava Merikanto ja Lilja Lehto. Aikaisemmat elokuvat Onnelin ja Annelin talo sekä Onnelin ja Annelin talvi ovat keränneet yhteensä yli 400 000 katsojaa.

WSOY 1. painos

Onneli, Anneli ja orpolapset